마이다스아이티는 이러한 ‘4무(無) 정책’ 외에도 파격적인 복지 제도를 자랑한다. 그중에서도 이 회사의 이형우 대표가 남다른 공을 들이는 것은 바로 ‘식사’다. 


이 회사의 식사는 대충 요깃거리로 때우는 수준이 아니다. 360명 규모의 식사에 14명의 직접 인원이 관여하고 있는데, 주방장과 부주방장은 모두 일류 호텔 출신이다. 셰프가 직접 엄선한 산지 직송의 재료 등 식재료값만 1인당 1만 5천 원 정도인 고급 호텔식 뷔페가 마음껏 제공된다. 식사 때문에라도 이직하고 싶지 않다는 말이 나올 정도다.

식당 한편에는 즉석에서 원두를 갈아 내리는 커피와 제철 과일 등이 준비되어 있다. 물론 공짜다. 그뿐만 아니라 매월 1회 ‘시크릿셰프(The Secret Chef)’라는 이벤트가 있다. 일류 호텔 셰프의 정성 가득한 반조리 형태의 음식 패키지를 레시피와 함께 제공하여 집에서 요리해 가족과 함께 먹을 수 있게 하는 행사다.


24시간 운영되는 사내 피트니스룸과 1년에 두 번씩 여는 마라톤 대회로 직원들의 건강을 챙기는 것도 이색적이다. 신입직원들에게는 운동복과 마라톤화도 지급된다. 실력이 늘어 보스턴 마라톤 대회에 참가하게 되면 참가비와 부대비용 전액을 지원한다.

낮잠 시간 70분이 공식적으로 보장되는 제도도 있다. 매일 정오가 지나면 판교에 위치한 세븐벤처빌딩의 마이다스아이티 동은 70분 동안 불이 꺼진다. 갓 입사한 직원들에게는 수면 베개도 선물로 준다. 두뇌를 많이 쓰는 직원들이 잠깐의 낮잠으로 정신적으로 쉬고, 기억을 정리하고, 정서적으로 안정화되기를 바라는 배려다.


그런데 이렇게 좋은 복지 수준이 낮은 연봉에 대한 불만을 상쇄하는 도구로 사용되는 건 아닐까, 설마 이런 엄청난 혜택이 있는데 연봉까지 높을까, 하는 의구심이 든다. 하지만 이는 기우다. 마이다스아이티의 대졸 신입사원의 연봉은 웬만한 대기업에 버금가는 수준이다.

경기도 분당 판교 테크노벨리에 있는 마이다스아이티 본사와 이형우 마이다스아이티대표의 모습.

인생의 목적은 행복이며 사람의 행복만이 경영을 완성하는 본질이라고 굳게 믿고 있는 CEO와 ‘인생의 터닝포인트’로 자기가 몸담은 회사를 손꼽는 직원들이 있는, 그래서 기술을 통해 인간의 행복을 지향하는 엔지니어들의 꿈이라 불리는 회사. 이런 회사에 우수한 인재가 500:1의 어마어마한 경쟁률을 뚫고 입사하려고 하는 것은 지극히 당연한 일이 아니겠는가.


정말 뛰어난 인재는 온 세상을 돌아다닐 자유가 있다. 최고의 쇼를 선택하고 최고의 연봉을 챙길 권리가 있다. 조직은 점점 수동적인 입장으로 밀려난다. 그렇다고 손을 놓고 인재를 기다리기만 하면 될까?


천만에! 뛰어난 인재를 끌어들이고 계속 보유하려면 무엇보다 조직이 일할 만한 곳이 되어야 한다. 인재가 두둑한 돈 봉투를 받을 뿐만 아니라 멋진 프로젝트를 추진할 수 있는 곳, 다시 말해 자신의 포트폴리오에 ‘멋진 이력’을 더하고 ‘나라는 브랜드’에 막대한 가치를 더할 수 있는 곳 말이다.


원문: 곽숙철의 혁신 이야기



출처: http://1boon.kakao.com/ppss/58898bfc6a8e5100010c5bec


Posted by insightalive
,

머신러닝(Machine learning=기계 학습)이 몇년 전부터 알려지기 시작했습니다. 심지어 개발자가 아닌 일반 소비자들도 머신러닝에 대해 알 정도죠. 우리가 아마존에서 어떤 물건을 장바구니에 담았을 때 관련 상품을 추천하는 것 등이 머신러닝의 가장 보편적인 예입니다. 머신러닝의 기본 개념은 데이터를 기반으로 스스로 학습하고 자신만의 룰을 만드는 컴퓨터 프로그램의 산물입니다.
  
머신러닝 애플리케이션 개발은 일반적인 애플리케이션 개발과는 다릅니다. 머신러닝 개발자는 코딩이나 특정 문제를 해결하는 대신 알고리즘을 짜고 데이터를 기반으로 고유한 로직을 만듭니다. 아마존의 예와 같이 소비자의 행동과 판매에 관한 데이터는 사람들이 좋아하거나 관심 있어 하는 제품이 무엇인지 파악하는 데 사용되곤 합니다. 이것은 단순히 사용자의 카트에 담긴 물건과 마케터나 판매 담당자가 추천하는 제품과의 1:1 관계를 찾는 것이 아닙니다. 모든 방문자와 판매된 모든 제품 등으로부터 발생되는 모든 데이터를 계산해 예측하고, 다음 행동과 결정에 도움을 주는 것이죠. 새로운 제품 과 새로운 데이터는 항상 유입되고, 그에 따른 추천 결과는 지속적으로 변경되고 개선됩니다.

왜 머신러닝에 이토록 관심을 가질까요? 최근 사물인터넷(IoT)의 부상으로 연결되는 장비가 증가하면서, 또 많은 양의 데이터에 쉽게 접근할 수 있게 되면서 데이터를 관리하고 데이터가 의미하는 것이 무엇인지 이해하고자 하는 요구가 증가했습니다.

또한 다양한 산업에서 머신러닝을 활용하기 시작했습니다. 그 덕분에 개발자들은 머신러닝을 어떻게 활용할 것인지 그리고 이 기술이 제품에 어떤 가치를 가져다 줄 것인지 학습하는 아주 좋은 기회를 가질 수 있게 됐죠.


머신 러닝 알고리즘의 종류


감독(Supervised) 학습
훈련용 데이터는 라벨이 지정되거나 결과가 알려진 데이터로 구성되는데요. 기계는 라벨을 스스로 적용할 수 있을 때 까지 학습합니다. 예를 들어, 얼굴 인식 알고리즘을 만들기 위해서는 사람이 풍경, 인물, 동물, 빌딩 등과 같은 라벨이 입력된 사진을 제공하고, 기계가  라벨이 돼 있지 않은 사진에서 얼굴을 인식할 때까지 지속하는 것이죠.

비감독(Unsupervised) 학습
기계는 라벨이 지정되지 않은 데이터를 분석하고 비슷한 것끼리 분류해 식별합니다. 그렇기 때문에 위의 예처럼 라벨이 없는 같은 사진들을 제공하면 기계가 이미 공유된 특징들(도시 경관의 날카로운 라인과 얼굴의 둥근 모양 같은)을 기반으로 이미지를 수집합니다. 그러나 둥근 모양이 '얼굴'이라고 말할 수 없습니다. 이 프로그램들은 데이터 셋 내에서 그룹을 정의하는데요. 그 과정을 사람에게 보여주기는 매우 어렵거나 불가능합니다.

세미-감독(Semi-supervised) 학습
위 예를 합친 방법인데요. 많은 양의 데이터가 있지만, 라벨링 된 데이터는 적을 때 사용하는 방법입니다. 비감독학습 기술은 그룹이나 라벨링되지 않은 클러스터를 주로 사용하는데, 감독 학습 기술은 라벨을 예측할 수 있죠.
     
강화(Reinforcement) 학습
특정한 맥락 안에서 이상적인 행동을 선택하고 그에 대해 단순한 보상을 주는 방법입니다.


사람의 손보다 훨씬 빠릅니다


머신러닝의 가장 큰 이점은  사람이 하는 것보다 더 빠르게 일을 처리한다는 것입니다 문제가 발생했을 때 사람처럼 해결할 수는 없지만 많은 양의 데이터를 근간으로 빠른 연결과 예측은 가능하죠. 사물인터넷(IoT)과 연결된 장비 덕분에 수집할 수 있는 데이터의 양이 많아지면서 머신러닝이 굉장히 중요해 졌습니다. 스마트 기기나 만보기 같은 걸 생각해보십시오. 실제로 우리 삶의 모든 것들이 데이터를 생성하죠. 얼마나 많은 데이터가 하루에 생성될 지 생각해 보십시오. 그리고 그러한 제품을 가진 모든 사람의 수에 데이터를 곱한다고 생각해 보십시오. 우리가 더 연결될수록 가치는 더 커집니다. 머신러닝은 우리가 삶의 패턴에 중요한 통찰력을 가질 수 있도록 돕습니다. 사람이 이 속도를 따라잡기는 쉽지 않을 것입니다.


머신러닝 시장


데이터를 다루는 산업은 데이터가 의미하는 바를 이해함으로써 큰 이득을 볼 수 있습니다. 가령 제조 공장은 수리 시점을 예측할 수 있고, 무인 자동차 같은 것도 머신러닝의 결과라고 할 수 있죠. 다음은 머신러닝을 사용하는 산업군들입니다.




새로운 트렌드로 떠오르는 '챗봇(Chatbot)'


올해 페이스북 메신저가 챗봇을 발표했는데요. 이는 회사와 컨슈머로부터 엔게이지를 끌어낼 수 있는 가능성을 만듭니다. 고객이 페이스북 페이지로 메시지를 직접 보낼 경우 인공 지능(AI)이 고객과의 상호작용을 통해 의사 결정이나 제품 학습에 도움을 줍니다. 이러한 모든 상호작용은 챗봇의 기능을 더욱 향상시킵니다. 특정 트랜잭션은 메신저 내에서 어떤 특정 기능도 수행할 수 있는데요. 가령 자동차 아이콘을 클릭하면 우버(Uber)에 콜을 보낼 수도 있습니다.
     
챗봇은 텍스트를 보내는 단순 기능에서 이미지나 콜--엑션(call-to-action) 버튼에 이르는 자동화된 고객 서비스, e커머스 비서, 심지어 콘텐츠 서비스 등도 가능합니다. 정확도는 지속적으로 업그레이드되고 있으며, 이는 자동화된 컨시어지(concierge)와 비슷하죠. 고객이 더 쉽고 빠르게 자신이 원하는 정보와 서비스를 얻을 수 있게 된 셈입니다. 이 부분은 가장 큰 트렌드이며 '대화형 커머스'로 불리기도 합니다. 모바일 메신저 앱과 인공지능의 힘을 키우는 기회인 것이죠. 미래 쇼핑은 채팅 창 안에서 이뤄질 것입니다.


머신러닝 첫걸음


머신 러닝을 배우는 최고의 방법은 자신의 주변에서 관련 커뮤니티를 찾아보는 것입니다. 또 몇 가지 온라인 자원을 활용해 보는 것도 좋습니다. 다음은 머신러닝에 관해 공부할 수 있는 커뮤니티 및 웹사이트입니다.

- Machine Learning Glossary 
- Facebook DataMining / Machine Learning / AI Group  
- Reddit/Machine Learning 
- Quora Machine Learning 


출처: http://m.blog.naver.com/intelbiz/220859379249

Posted by insightalive
,

10 Amazing Individual Websites & Useful Personal Branding Examples. 

Developing your personal online brand is something that you should spend a good deal of time considering when creating a personal website.

Whether you are selling products or services using your personal identity or promoting yourself to potential employers, your personal brand needs to be professional and polished.

If you want to be taken seriously in today’s online-focused world, then you have to build a personal brand identity to create the kind of image you wish to project to that world.

While there are plenty of poorly designed personal websites out there that are missing the mark on personal branding, there are a lot of good ones out there too. These ten websites represent a variety of personal branding examples that should give you the inspiration you need to build your own personal brand with confidence and creativity.

1. Choose a Logo and Color Story

Even personal websites should have a logo and color story that unifies your online personal brand. You do not have to have a professional logo designed, but you do need to think about the icons, colors, and illustrations that are used to express your personal identity. These are the very basics needed to build your personal brand and should unify your entire site.

www.alexinwanderland.com-2016-02-25-11-42-40

Alex Baackes does this well with a simple logo and color story that makes her website pop. She uses the logo across all her social media platforms, so you instantly know that it is connected to her. The simple yellow and green color story with stock icons is all that is needed to create an eye appealing foundation for her travel and photography blog.

How Rebrandly Works

2. Keep Things Organized

No matter what style you choose to build your personal brand website with, it needs to be well-organized and easy to navigate. Remember that people of various ages and internet experience levels will view your personal websites and social media pages. Design layout should be simple and organized, but not cookie-cutter or boring. Your online personal brand should still be uniquely you, focused on inviting people in, and encouraging them to stay awhile.

Online Personal brand Simon Collison

Simon Collison has kept things organized with a simple design that manages to include a lot of various elements in a way that is not overwhelming. The black and white design and unique illustrations make you want to learn more about him. While the images may not correlate to what he does for a living, it creates a visual you cannot forget.

3. Keep Things Simple

No matter how much information you want to share on your personal websites, you need to keep things simple. While some of these personal branding examples may seem larger than life, that does not mean you have to do the same. The best thing about the internet is that it is for everyone, so keep your little corner of the web simple and focused on you.

Pascal -Personal Branding example

Pascal van Gemert expertly shows how you can create an attractive website that is simple and singularly focused on promoting a personal brand. His page packs a punch with a simple design that focuses on his resume, skills, samples, and minimal personal information. While the header image changes regularly, the one-page layout stays the same. It is a clean design that shows off his skills without being showy.

4. Personalize Your Images

They say that imitation is the sincerest form of flattery, but this does not apply when you want to build your personal brand. The most important thing to remember about your personal brand is that it is supposed to be personal. Using stock photos or never posting pictures of yourself makes your site feel impersonal. Creating unique images will go a long way in telling your story.

Peg Fitzpatrick homepage using custom photos for personal branding purposes

Peg Fitzpatrick is the queen of creating personalized images for the web, and her site does a good job of showing it. Her blog and social media sites are filled with selfies and branded graphic designs that are simple and easy to create:

Peg Fitzpatrick Personal Branding Example Twitter Account

While it is her job to promote these designs, her social media sites will inspire you to incorporate these elements into your own personal websites. I encourage checking her out on FacebookInstagram, and Twitter for some seriously good advice on social media and personal branding.

5. Find Your Brand Voice

Finding your voice and learning how to use it to build your personal brand is essential to branding success. Whether through writing or visuals, you have to decide what you want to communicate and how to achieve it. While some people will tell you just to be yourself, the better advice is to be the best self you can be to reach a particular goal1.

Amy Social Personal Branding Example

Amy Schmittauer has done an excellent job of developing and creating her brand voice through video. She portrays a positive and professional image without hiding her personality. Her brand voice is clear, and she has done a good job of capitalizing on it. While this is a polished example of branding voice, she certainly did not start out that way, so keep working at it until it feels right.

6. Let Your Work Do the Talking

Whatever it is that you are trying to promote with your online personal brand, you need to showcase that in a clear and concise way. No one should have to guess what it is that you do or the purpose of your personal websites and media pages. It should be obvious within the first few seconds of visiting your sites.

Bob example about Personal website branding

Bob Galmarini does this very well with a simple, effective design. He takes simplicity to a new level with just a few words, but you instantly know what he does. With a few well-placed statements and a handful of clickable pictures, his message is clear. This ultra-clean design with no distractions lets his work do all the talking. While it is simple, it is also powerful, giving new meaning to the less-is-more philosophy.

7. Stand Out from the Crowd1

So often, we make the mistake of telling people what they want to hear rather than telling them the truth. This is also true when you are trying to build your personal brand. You might fear standing out for the wrong reasons, so you use standard templates and borrowed designs to stay safe and ordinary. While you want to create a professional appearance, it is still okay to take risks with your online personal brand.

Robby Leonardi Portfolio personal branding website example

Robby Leonardi has one of the most extreme personal branding examples of standing out from the crowd with his interactive resume. Most people would not be able to pull off this level of professional individuality, but it works for him as a graphic designer. You know exactly what his skills are with this very entertaining and branded resume.

8. Be Authentic and Real

While you may not want to reveal all of your deepest, darkest secrets to the world, you do want to create a connection with your audience. This audience might be the world at large, a specialized industry, or a particular group. It does not matter how large your audience is, but what does matter is how you connect with them. Being authentic and true to yourself will only help you succeed in the long run.

Molly - Authentic Brand

Molly Mogren Katt is a writer who helps people brand their voice. Ironically, she does this with a blog named for Eleanor Roosevelt, but when you read her story, you will understand why that makes sense. Blog topics run the gamut of personal life stories, but what works here is how she creates a connection with her audience by being purely authentic.

9. Be Diverse and Unique

You might think that you can only focus on one topic when creating a personal brand. While your interests in fine wines and building robots may not sound like they go together, they are a part of what makes you unique. Whatever your passions are, you can most likely find a way to incorporate them into your online personal brand. As long as your website stays organized and your vision is clear, it is perfectly fine to focus on multiple interests in your online personal brand.

Sarah Titus Personal Branding Example

Sarah Titus does this seamlessly on her personal website by combining parenting and home organization tips with blogging and entrepreneurship training. Just by reading a few blog posts, you can tell that she has a passion for all of her interests, so it makes sense and works well for her.

10. Get Branded Domains and Branded Links

Vince_uses_a_branded_short_link

Now that you are ready to create your personal brand, you need to purchase a branded domain name and your own branded link shortener  to go with it. This will allow you to increase personal brand awareness when posting to social media, and increase click-through rate by up to 34%.

Get your first branded URL Shortener Now… For free!

Use Coupon Code: PersonalBrand

To get your first .link, .click, or .xyz domain for zero dollars.

Click here to find your perfect domain and redeem your coupon.

(Hurry, we won’t be giving away free domains forever…)

Branded links look professional, attribute your posts back to your site, and let you promote your personal brand rather than promoting a generic link shortening service.

Rebekah Radice incorporates both of these personal branding examples:

Rebekah Radice Personal Branding Example

She does a good job of posting to social media using her personal branded link, which redirects to her personal branded domain. This way, her branded links and branded domain are always working together. And when other people share her content, the link stays the same, extending her brand even further.

 

Final Thoughts on Personal Branding Examples

There are still a hundred more ways to improve your personal brand and great examples to pull ideas from. What you need to do now is go out there and execute. Get your personal brand started with the right brand name, domain name, and branded URL shortener. Align your voice across all of your social media channels. Be creative and fun like Peg, or positive and professional like Amy.

Whatever you do, be you.

What do you think? Are you going to improve your personal brand based on these examples? Have any tips to add to into the mix? We’d love to hear your thoughts in the comments below.


출처: https://blog.rebrandly.com/personal-branding-examples/

Posted by insightalive
,